tisdag 25 maj 2010

När Lund INTE stod stilla:)


Helst plötsligt smäller det....LUNDAKARNEVALEN:)

Allt förvandlas till ett enda stort gungande Rio de janero.Folk överallt..glada i hågen,skrattande och glada.Brudarna i jeanskjorts och armyjackets och snubbarna i converse,gråslitna jeans och randig tröja:)eller så kör de stureplansstilen med "slick" i frillan och rosa skjorta haha.
Lund It´s Alive:)again och jag drar mig gladeligen till minnes karnevalen -86:) när vi festade vi festade i 3 dagar.Vi åkte hem och åt och duschade sedan var det igång igen.Skall erkännas att jag och väninnorna mått bättre när söndagen kom,hy och fy haha.Men det var skumpafrukostar,picknick,dans och ständigt hålligång med "vårat gäng":)!Shit,vad skoj det var!Nu stod denna blondin och tittade ner från det tomma gymet i stan.Visst...jag erkänner att det kändes ett litet pirr i magen när jag såg alla människor gå på gatan omslingrade,hoppandes,arm i arm:)med skumpan i handen och ett glatt leende på läpparna,jag erkänner att jag bliv lite Avis.MEN:)Jag var jäkligt lycklig övera tt få ha gymet för mig själv hihi!!!!Men jag önskar att Lund var som på 80-talet...Alive every weekend,inte bara vart 4:e år.Shit fattar ej vad som skett.Innan var det allas stad ,nu är det nog så att man skall vara 15,80 eller student:).Många goa pussar på er alla glada härliga människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar