onsdag 24 juni 2009

ZUMBA:)!!!!



















Ladies and Gentlemen may I present ZUMBA:) to you!!!...






Fantastico!Hot!Happy!Swetty!Tuff!Ruff:)!An Inspiration:)!Helt jäkla underbart:) haha






Igår provade jag den latinska träningsformen Zumba fitness.Jag säger bara WOW WOW!Man dansade och dansade ..rullade höfterna på 4 olika håll samtidigt,skakade häck och boobs:) så det stod härliga till:)Allt från Samba,Salsa till Cumbia och Marengue.Haha dum som jag var tänkte jag...lite dans ...en svettdroppe typ.Men tji fick jag ,var helt dyngsur after att ha shaken varje liten muskel i kroppen och jobbat konstant med spänd mage Yihaa vad kul!Jag och Tania körde så det rykte!!!Vilken träningsform!Gynnar både kropp och knopp!Befriande underbart!Tänkte på min Moster E ,hon hade älskat det!!!!



Mannen-Hjälten "Bato" Perez var fantastisk på att lära ut och väldigt inspirerande...:).Han uppfann denna träningsform när han på 90-talet glömt sina Aerobicskivor hemma när han skulle träna sin klass..frustrerad gick han ner till bilen hämtade sina favvisskivor och körde latinodans hela lektionen-som jag veeeerkligen förstår blev denna Fitness överpoppis och han satte ihop stentuffa program med hetta och massor av skratt!Man trodde man var rörlig och kunde salza-MY ASS man kunde ingenting om man ser allt man ska kunna för att behärska riktig Salza,Samba mm.Haha man var helt grön -men efteråt var vi så stolta för vi hängde med jäkligt bra och vi var så jäkla nöjda-Så levande-Så jäkla happy!Rena terapin my Dears!Shit tänkte jag detta kan man ju göra på Fredagskvällarna med lite vino haha.Fast då utan utgång för man såg ut som en blöt katt haha!Prova det !!!Njuuut!Gör precis vad ni kan-det viktigaste är att ni rör hela kroppen,spänner mage och häck och bara Dansar dansar dansar!Lycka Till!!!Puss

2 kommentarer:

  1. Då har jag också provat denna träningformen efter att ha läst om den, shit alltså, man blir ju svettig och varm av att bara läsa det du varit med om ;) Hihi.Du är så duktig vännen!! /Kramizzz...

    SvaraRadera
  2. låter kul, var???
    kram!!!

    SvaraRadera