måndag 16 november 2009

Live in the moment




















Hej vänner!

Något vidrigt,hemskt hände i torsdags på jobb....Min kollega och vän fick en Stroke mitt framför mina ögon...


Jag är fortfarande skakad och väldigt chockade.Satt och pratade lugnt med henne om att "Famna livet",sluta stressa och sakta ner på tempot och alla måsten.Då hon kört i 5:ans växel länge nu,och jag märkt en stor personlighetsförändring de senaste veckorna var jag tvungen att som vän dra upp detta ämne.Jag hinner precis säga-Kära hjärtat...kan ej sitta och bara tiga ochs e på tills du får en hjärtinfarkt...PANG så dimper hon i golvet.Som ni förstår var detta så chockartat att jag fortfarande befinner mig i en "bubbla av stark ångest".Fick bara jobba vidare som om inget hänt,och minns knappt halva den dagen.Hon är lite över 40...och på mindre än en sekund förändrades hennes liv och henne nära och käras liv,då hon ej längre kunde prata eller använda sin vänstra sida.Men som den kämpe hon är ..kom från henne en signal i lördags då hon kunde prata lite grann,sakta och med stor svårighet..mMen honn pratade:)!!!Carpe Diem mina vänner!Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar