tisdag 3 november 2009

Var är du varma hjärta????....


Hej vänner!


Har inte världen blivit konstig och Sverige ännu konstigare...

Människor "slängs ut" på gatan hur som helst,vänner blir nekade hjälp till hyran vid en arbetslöshet...Hur fan tänker DE??De där människorna som bestämmer..

Men inte långt från detta maktmissbruk finns en lika stor nonchalans mellan oss"medmänniskor"...Eller rättare sagt det är där bristen finns....allt för få är Medmänniskor nuförtiden.Alla skiter i alla och tillslut finns väl bara robotar kvar.kallhamrade jävla robotar.

Det behöver inte gälla "Undertecknad" för då jag fortfarande värnar om att vara en medmänniska bryr jag mig om och känner för andra som folk dissar och nonchalerar.Ser det nästan varje dag!!!Uttrycket " Man måste sätta sig själv i första rummet"...har ballat ur enligt mig!I det där rummet kan det bli jäkligt ensamt och freezing cold!När det börjar bli tråkigt att bara "kliva över lik" för att få makt och sin vilja igenom,då kanske de små "Bully-typerna" inte är så jäkla coola längre!Jag minns 80-talets värme,glädje och sociala engagemang.Då vi gillade och behövde PRATA med varandra,umgås,Dansa tryckare:)(sant,det finns knappt mer..bara det haha),kelas utan att datorn och mobilen var på och då vi pussade på våra nära och kära och kanske ringde dem för att verkligen ta reda på hur de mår.När man tog Taxi till polaren mitt i natten-Varför???...Jo för polaren behövde tröst,prata...you name it.Jag lever kvar i den världen i hopp om att folk finner pulsen,hjärtat,empatin och vet ni vad....LIVSGLÄDJEN och möjligheten att njuta igen.Puss! I Love YOU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar