onsdag 4 mars 2009

Höst trötta...Deppade???


....Vill du bli lite piggare

Vill du få naturlig glädje på en timma...

När vi tränar frigörs Lyckoendorfiner i vår kropp!Vad du tränar spelar ej så stor roll bara du har kul och att träningen fungerar på din kropp och knopp:)

För det är ju ej bara för att få ett "Sixt-pack" vi ska träna utan för att samla tankarna,rensa negativa tankar och bara få "VARA"!När jag är på gymet,Sitter i olika Yoga positioner eller gör pilates i vardagsrummet har jag min EGENTID,min alldeles egen tid,min egen lilla "sfär",only for me:)!Alla kan vi finna den där lilla världen(sfären)där vi bara kan få ägna oss åt oss själva!

När jag sedan återväner hem til mannen så får han hem en lycklig,stolt och kärlekfull hustru:)och jag sover sedan som en bebis på natten.Är jag förkyld eller något och ej kan träna börjar rastlösheten dansa som små oroliga andar i min kropp och själ och jag bara längtar till jag ska kunna träna igen.

Vill Tipsa om "Anette Lefterrows" Yoga och pilatesviedeos, hon är otroligt duktig och inspirerande!!Kolla även in hennes session "Morgonstund"..Meditation och skapande av positiva tankar inför dagen,detta avslutas med några få och sköna Yoga övningar.På 20 minuter vaknar du lugnt och fint och blir glad och ödmjuk inför en alldeles ny dag!en dag som vi på dessa 20 minuter hjälper bli lite vackrare och roligare!Kram på er alla!carpe Diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar