onsdag 1 april 2009

Bröllop:)


Igår firade lilla jag och min Magnus 2-Årig Bröllopsdag:)Tänka sig att det var 2 År sedan vi stod där i kyrkan med darriga ben och glädjetårar i ögonen.Vädret igår blev dock solig precis som på vår Magiska dag:)!Det hade då varit rätt kallt och blåsigt,men denna dag var det strålande sol och vindstilla!Allt var fanstastiskt!Först var jag hos frissan för att göra håret vackert,och det höll till dagen efter trots jag sov med Tiaran:):):).Sedan bar det av till Make Up store för en "kattig" make-up, ej den vanliga diskreta make-upen,nej det är inte moi:)!Väl där hade min kära väninna Anna varit och ställt champagne med ett vackert glas med rosa sidenband och gelehallon och allt var så fin att jag grät redan då(kalla mig känslan hihi).Lisa gjorde mig så fin!Min kära Brudtärna ,kusin och vän Annika var ett ständigt stöd och hjälpte mig med allt och var ett ständigt stöd som peppade och hjälpte mig att "andas" när det pirrade waaaay to much i magen och jag var svimfärdig!!!När min brudklänning var på som min Mamma hade när hon gifte sig med Pappa för ca 40 år sedan så blev hela Make-up store väldigt blanka i ögonen och alla sade Åhhhhhhhhhh så vacker.Jag blev så lycklig och mina tårar försökte jag ständigt stoppa,men ack nej haha.Men sminket höll också till dagen efter,(ja mascaran hade nog suttit 3 veckor till för den fick nästan slitas bort:).In kommer en vacker man i Smoking och en stor röd ros på kavajslaget...Min Älskade Pappa.han var så fin!!!!!När han såg mig och jag honom var det känslokladdat till tusen!!!!Believe me!I full mundering åkte vi ner till min älskade farmor Elsa som var över 90 och kände att hon ej skulle klara alla rara men översvallande känslor som skulle ske i kyrkan så hon stannade hemma.Min Älskade Farmor hade ej kunnat gråta på många många år,men nu kom det när jag kom in som blivande brud genom hennes dörr.Älskade Älskade farmor som nu gått upp till himlen,men hennes lycka var att hon fick stanna kvar och se mig som brud,oj vad smärtsamt det känns nu i skrivande stund!!Väl framme vid kyrkan var jag totalt nervös och när min Älskade Pappa tog mig i handen och lade den vackra brudbuketten(en kopia av mammas brudbukett för 40 år sedan:))och vi hade lyckats ta oss fram till prästen kaj som väntade utanför kyrkheddinges kyrka,så skakade jag som ett asplöv och både prästen och kyrkovaktmästaren andades med mig .).När Mendelsons Brudmarsch började spelas,dörrarna öppnades och alla ställde sig upp då trodde jag jag skulle svimma!!!Jag kämpade med tårarna,men när jag såg min mamma som stog där så otroligt vacker med tårarna rinnande på sina kinder och när min pappa lämnade över mig med en tår på kinden då var det kört,då rann tårarna!När min blivande man vände sig om var han så stilig och så vacker att jag insåg att han var den snyggaste i hela världen och den jag ville ha!!!!Vi sade våra löften till varandra med darrande röst ...sedan kom Kyssen och till min stora förvåning sade vår ljuvliga präst-Ta emot folkets jubel:)och Alla bara applåderade och Jag var Lyckligast i världen!!!Tack Gode Gud för denna fantastiska dag,mina Älskade föräldrar och för min man och underbara vänner.Festen var sedan så fantastisk!Hal min vän skrev våran första låt som vi dansade till i present till oss!Min Lina och cia sjöng för oss och vi skrattade så vi fick ont i magen och min äslkade kusin höll ett mycket rörande tal precis som min pappa,mamma och fler modiga .Brudvalsen var fanstastisk,vi svävade runt!Men det gick så fort, kändes som om den var över på 2 sekunder.Jag var Lycklig och jag fick min Dröm,min prinsessdröm,att få stå brud:)!!!!Störst av allt är Kärleken!!!!

1 kommentar:

  1. Amen nu sitter ju jag å bölar...haha....ser min egen far framför mig, när du beskrev dig å din papap. puss//Mona

    SvaraRadera