tisdag 7 april 2009

påsk:)






Påskens glada färger är som solen:)Gul!När man var lite mindre så var det en stor högtid där man fick måla sig och klä ut sig.På kvällen målade man påskägg och njöt av att spendera denna högtid tillsammans.Nu är påsken något som jag tyckt var så kort att endast en och annan höna åkt fram på bordet:),men detta år har jag plockat(klippt:))påskris som lyser vackert med sina färggranna fjädrar och små hänge.Med en gul duk och massor med ljus blir man faktiskt lite mer happy och det är ju aldrig fel att förgylla dagen med lite extra "sunshine":)!
Påsken började ju 1200 F.Kr. då man mindes jesus lidande men sist men inte minst hans uppståndelse(tycker den biten är mest positiv att tänka på mitt i allt det gula haha:)).Tydligen har det alltid var Fullmåne på påsken och det är kanske därför man blir lite extra tosig:)och uppspelt:) och alla häxor åker till blåkulla:)!Vi ska ej gå in på vad sägnen säger att Häxorna gjorde i blåkulla och med vem...iiiiiiii ingen trevlig karl den där med horn på....:)Vill ej leka med honom.men en lite kvast att åka på kan jag tänka mig haha.Vill önska er alla en riktigt Glad påsk!Njut av färgerna,solen och kärleken!Pussanske därför man blir lite extra tosig:)och uppspelt:) och alla häxor åker till blåkulla:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar