onsdag 15 april 2009

Tuesday:)

Hej vänner!Long time no see:)








Igår var det tisdag:)Tjejafton:)!Men denna dag gjorde vi allt lite annorlunda...Vi skapade en ny trend:)Pilates före Nöje haha!Pilates kom till för många år sedan av Joseph Pilates,närmare bestämt för 80 år sedan.Balansen mellan bål och rygg var redan då av största värde.Balans!Precis som på gymmet...man kan inte bara göra sit-ups utan måste balansera upp med att därefter göra ryggövningar,biceps-triceps,bäcken-gump.Allt hänger ihop för en fin balans i kroppen som håller dig rak i ryggen och stadig förhoppningsvis långt upp i åldrarna.The main thing i dessa övningar är också andningen,den perfekta andningen som görs med magen ej uppe i bröstet.Yoga andningen om du så vill...Så tränar man ju även sin mage lite extra även i vardagen ,vid skrivbordet och i TV soffan.-Andas rätt och du får ett lugn i kroppen samtidigt som du tränar muskulaturen. lite grann.Prova själv att bara andas uppe i brösten genom att andas in och ut genom munnen,prova sedan skillnade med att sakta andas in genom näsan och sakta ut genom munnen.Ingen hyperventilering här int´:)!Kände en snubbe en gång som ej kunde andas ordentligt genom näsan,när han genomgått sin näsoperation så sade han till mig_Äntligen kan jag sitta lugnt och t.ex läsa en bok utan att bli stressad.Jag kan andas lugnt och slippa bli så sstressad och nervös.Då kom jag på detta fenomen och blev ännu mera medveten om dess värde när jag mediterade gjorde yoga och ja:)Pilates!Så Tania och jag låg där och sparkade runt,rullade runt och gjorde miljoner olika sit-ups puh:)Men shit va skoj vi hade!!!!!Ska testa detta med boll också!:)
So Tonight skall vi köra någon Tysk Hardcore haha med boll HUHA!!!!I helgen skall jag på gymet och kötta på ordentligt!Visst är detta livet på en pinne hihi!Ljuvligt med alla Lyckoendorfiner som porrlar likt ramlösabubblor i ens kropp och knopp!
Puss till er alla!

3 kommentarer:

  1. Jätteviktig info. och trevligt skrivet men fy vad jag blev trött?????!!!!! (gudfar)

    SvaraRadera
  2. Tack min älskade vän för den kommentaren. Började gråta av bara det=) Känns skönt man har så underbar vän.....Klart det kommer bli bra för honom, men det gör ju så ont ändå att inte få vara nära honom. Men som du säger, på Måndag e man människa igen.

    puss och kram min käre vän

    SvaraRadera