tisdag 19 maj 2009

Delad Glädje är Dubbel glädje....


Läste om en vän som är tokkär men ej får någon respons av Familjen.Jag blir så topp tunnande galen av ilska på sådana människor som ej kan dela glädjen med denna karismatiska underbara tjej.Jag kan riktigt se det framför mig...Känna hur det pirrar i hennes mage över att få dela,berätta och väntar sig kramar och -Gud vad vi är glada för din skull S.men ack nej...hennes enorma glädjeyra fick en bitter smak...Varför får man aldrig njuta och vara lycklig till 100%.Alltid någon jäkel som skall sätta käppar i hjulet.Jag är likadan som S,känslig,känslosam och empatisk,så jag förstår sorgen i hjärtat när hon ej fick positiv Feedback!Besvikelsen som gror inom en ..man vill bara gråta!Sedan kan andra säga-skit i det ...men det går inte för man är ej 100% glad förrän ens närmaste,käraste är det också och delar glädjen med en.Shit...förr skulle man ju få godkännande av pappan,så det ligger väl ej så långt borta att behöva lite bekräftelse i form av glädje från de man älskar.Så lågt...Så taskigt!Jag skrev till S att det nog antingen handlade om avundsjuka eller total deppression av något slag där man ej kan känna glädje hur gärna man än vill det.Jag känner ej till dessa människor,so i can´t say!Men jag säger bara FY!!! Skärp er och gläds och Krama er fina tös:)dotter,syster...whatever hårt och säg att ni älskar henne och önskar henne allt gott och all glädje8även om ni ej funnit den själva,vad vet jag...).Till Miss "S" säger jag Lycka Till och kör hårt:)och sist men inte minst Be Happy:)!!!Puss

1 kommentar:

  1. Min lilla goa vän.. hur glad jag är över att få kalla dej min vän.. =) .. du är underbar! Tack för alla dina uppmuntranden kommentarer och tack för att du är du.. Tänk att jag kan bli så glad över dina ord.. =) Tack min Vän!!

    SvaraRadera