måndag 18 maj 2009

Eurovision Grand Prix


Hej vänner!

I Lördags satt vi på plats hos mannens syrra.den rosa skumpan var uppkorkad och en fantastisk middag hade avnjutits:)!´Schlager=Glamour för mig:)så dagen till ära hade jag inhandlat en chockrosa miniklänning utan axelband och ett par skyhöga pjuck:).Håret var nytonat och sprakande rött:).Kändes rätt ok faktiskt,mannen var också vacker och jag blev nykär:)!!!Underbart att någon annan också ville partaja denna afton då jag annars brukar vara rätt ensam i att gilla detta "galej".Förr var vi alltid ett gäng glada människor som partade,lyssnade och sedan gick ut i Schlagernatten.men då var vi ju ej uppe i samma antal tävlande som nu...liiiite för många alltså!man kommer ju knappt ihåg vem kvällen började med när numret passerat 20-strecket,och förr var det ej 40 ..deltävlingar heller,utan en enda rolig Melodifestival!Men det är fortfarande skoj och jag var som en glad och förväntansfull 5-åring hela dagen:)!Så kom då den 4:e tävlande in,vacker som en ängel och med en Ängels röst gjorde hon mig och förhoppningsvis många andra stolta över att vara Swedish:).Jag sade hela tiden -Antingen hatar man detta eller älskar det.Hon kommer sist eller först.Så blev det ju kan man säga:).Hade hon kommit mitt i,typ 10:a så hade jag blivit mer besviken för då hade låten ej varit så speciell,Nu var den en sensation som man verkligen ska Tycka något om-Starka känslor ska förmedlas Älska eller hata:)!Så trots allt så var jag glad att hon ej kom i mitteln-för nu visste jag att it made a difference,it was special:)och det som betyder något är att den ej gick obemärkt förbi,utan fick folk att känna något.Kramar!Malena, You rule girl:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar